De 3 nemmeste webshopløsninger – og en til store webshops

Skal jeres firma i gang med at sælge produkter på nettet, er en webshop løsningen. Men hvilken webshopløsning skal du vælge, når du gerne vil i gang på den nemmeste og hurtigste måde. Vi kommer med 3 forslag – og et til jer, der har brug for en webshop, der kan klare rigtig mange produkter.

Skal I hurtigt og nemt i gang med at sælge produkter på nettet, findes der mange forskellige bud på webshopløsninger ude på nettet. Generelt kan de opdeles i to typer: Dem hvor webshoppen:

  • Bliver hosted på jeres egen server eller en dedikeret server på et webhotel.
  • Udbydes som en tjeneste i skyen, I bare kan abonnere på, og så er I i gang

Webshops på jeres egen server

Denne løsning kræver enten, at I har jeres egen server stående, eller har lejet jer ind på en server på et webhotel. Det kræver naturligvis, at I enten selv har ressourcerne til at drive serverne eller har en god samarbejdspartner, der kan.

Til gengæld får I en meget fleksibel og kraftfuld webshopløsning, der kan udvides efter behov, uden at driftsomkostningerne bliver højere. Samtidig kan webshoppen nemt integreres med jeres eksisterende it-systemer inden for økonomi, kunderelationer og lager og logistik.

Kører jeres hjemmeside på verdens mest udbredte CMS-system WordPress, er den oplagte og nemmeste løsning at implementere webshoppen direkte på hjemmesiden ved hjælp af webshop-plugin’et WooCommerce.

Det er den mest udbredte webshop-løsning til WordPress, hvor du både kan få dansk brugergrænseflade, danske betalingsløsninger og en smart forsendelsesløsning, der er kompatibel med alle danske transportører – og tilmed giver jer en god pris på forsendelse.

WooCommerce er god til mindre webshops med op til et par hundrede til tusinde produkter. Har du flere varenumre end det, bør du i stedet se nærmere på det dedikerede webshop-CMS Magento

Du kan læse mere om disse to webshopløsninger her.

Webshop as a Service

Vælger du I stedet SaaS-løsningen til din webshop, får du en stort set køreklar webshop, hvor du kun skal tilføje dine egne produkter, produktbilleder og eventuelt også din egen betalingsløsning.

En sådan webshopløsning er nem at sætte op, og du er hurtigt i luften. I de fleste tilfælde har du også mulighed for at designe webshoppen selv. Enten ved at vælge en af de foruddefinerede designskabeloner, udbyderen tilbyder. Eller ved at få udviklet dit eget unikke webshopdesign.

Vælger du den første løsning, får du et design, der måske nok minder om andre webshops på samme platform. Men du kan selv lægge dit eget logo op, samt tilpasse farver og eventuelt også skrifttyper. Så derved kan webshoppen komme til at virke næsten lige så unik, som hvis du har fået udviklet dit helt eget design til den.

Så med en webshop der er udbudt som en tjeneste i skyen, er det både nemt og billigt at komme i gang. Opstartsomkostningerne er forholdsvis beskedne og du betaler et fast månedligt beløb for selve driften til udbyderen. Samtidig skal du hverken spekulere på sikkerhedskopiering eller på vedligeholdelse og opdatering af serveren, som webshoppen kører på.

Gode eksempler på denne type webshops er Shopify og Shoporama.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *